ユーザーズオフィスからのお知らせ Announcement from Users Office
2023/06/15 7月のJ-PARCを含む原科研全域の停電に伴う影響について
7月5日(水)~6日(木), 8日(土)~9日(日)にJ-PARCを含む原科研全域の停電が予定されています。対象エリアには、東海1号館(7/9)、東海ドミトリー(7/9) も含まれます。
これに伴い、各建屋での停電・断水が発生し、J-PARC基幹ネットワーク (JLANair, JLANair3, userlan3, GWLAN3, eduroam)、メールシステム、電話通信(PHS利用、固定電話の利用)は停止となります。
この他、利用者向けシステムの停止、J-PARC放射線登録取扱の停止も予定されています。詳細は、下記の通りです。
携帯電話への影響はございません。
期間中、本サイトへはアクセスできなくなりますので、ご了承ください。
ご不便をおかけしますが、ご理解・ご協力をお願い申し上げます。
詳細状況は、スケジュール表(PDFファイル)にてご確認ください。
1. 東海ドミトリーについて
- 7月8日(土) ~ 9日(日) J-PARC通信 (電話・基幹ネットワーク) 利用停止
- 7月9日(日) 8:30~17:30 停電
- 7月9日(日) 8:30~17:30 断水 (トイレ、お手洗い、シャワー、キッチン使用不可)
- チェックイン / アウトは通常通りです
2. AQBRCについて
建屋の停電・断水はありません。
7月8日(土) ~ 9日(日) J-PARC通信(電話・基幹ネットワーク)の利用ができませんのでご注意ください。
3. 利用者支援システム停止について
システム保守に伴い、下記の予定で J-PARC PORTAL、実験課題申請システムが停止し、MLF利用実験の公募への申請、利用手続き、成果の登録ができません。
KEK共同利用者支援システムは稼働いたしますが、この期間中は 旅費申請 ・ 宿泊申請(変更) 及び J-PARC安全教育動画視聴 ができませんのでご注意ください。
[停止期間]
J-PARC PORTAL、実験課題申請システム
2023年7月7日(金)午後6:00 ~ 7月10日(月) 午前9:00
4. J-PARC個人線量計(OSLバッジ)の発行停止について
停電に伴い、7月4日(火)~7月10日(月)の期間中、個人線量計(OSLバッジ)の新規登録/発行ができません。当該期間中から線量計(OSLバッジ)使用をご予定している方(今年度初入構の方)は、
7月2日(日)までに 「認定登録依頼書兼管理区域立入許可願」 及び 「J-PARC入構申込書」 の両方をユーザーズオフィスへご提出下さい。
2023/06/15 Electric Outage at J-PARC Site, shutdown of J-LAN network service and J-PARC User Support System in July.
Electric Outage at J-PARC & JAEA Site is scheduled on 5th Wednesday and Thursday 6th Saturday 8th and Sunday 9th in July at entire premises. Tokai #1 Bldg. and Tokai Dormitory is osubjected nly
on Sunday 9th July.
Due to this, electric power and water supply will be cut off, J-PARC Network Service; JLANair, Userlan3, GWLAN3, Eduroam and J-PARC mail system and entire phone call (PHS House phone and Wired phone) will not be available.
Shut down of User Systems and J-PARC Dosimetry Office are scheduled, as follows.
Mobile phone and public pay phone are not to be affected.
The access to this website may not be possible.
We ask for your kind understanding and cooperation.
Find the full situation at Maintenance schedule (pdf)
1. Tokai Dormitory
-
Electric outage
- 8:30-17:30 on Sunday 9th July
-
Water supply cutoff (cannot use toilet, tap water, shower and kitchen)
- 8:30-17:30 on Sunday 9th July
-
Check-in/out
- available as usual
-
J-PARC Network Service
- JLANair, Userlan3, GWLAN3, Eduroam and J-PARC mail system and phone call (PHS House phone and Wired phone) will not be available on 8th and 9th.
2. AQBRC
Due to shut down of J-PARC network service, these networks at the building will not be available.
3. J-PARC User Support System shutdown
Due to maintenance work, J-PARC PORTAL and Proposal Submission System are to be shut down from 6:00 P.M. on Friday 7th July to 9:00 A.M. Monday 10th July.
Registration of new proposal, procedures to visit J-PARC and registration of experimental report and publications will not be available, accordingly.
KEK User Support system operates with the exceptions of applying for travel expenses and dormitory reservation and watching J-PARC safety videos.
4. J-PARC Dosimetry Office stops their service
J-PARC Dosimetry Office stops their service of issuing/changing/cancellation of dosimeter between Tuesday 4th July and Monday 10th July.
Please make sure that users who are wishing to use a dosimeter this shutdown period and if it's a first time of visit in this Japanese Fiscal Year (JFY2023) are strongly requested to submit both of 'Radiation Worker Registration Form 2023' and 'Application
form to visit J-PARC' by Sunday 2nd July.