ユーザーズオフィスからのお知らせ Announcement from Users Office


2024/07/04 7月のJ-PARCを含む原科研全域の停電に伴う影響について

 

7月17日(水)~18日(木), 20日(土)~21日(日)にJ-PARC全域を含む原科研の停電が予定されています。対象エリアには東海1号館、東海ドミトリー(7/21(日)) も含まれます。

これに伴い、各建屋での断水が発生し、J-PARC基幹ネットワーク (JLANair, JLANair3, userlan3, GWLAN3, eduroam)、メールシステム、電話通信(PHS利用、固定電話の利用)は停止となります。

さらに、利用者向けシステムの停止J-PARC放射線登録取扱の停止も予定されています。詳細は、下記の通りです。ご不便をおかけしますが、ご理解・ご協力をお願い申し上げます。

1. 東海ドミトリーについて

2. AQBRCについて

建屋の停電・断水はありませんが、
7月20日(土) ~ 21日(日) J-PARC通信(電話(PHS,固定電話)・基幹ネットワーク)の利用ができませんのでご注意ください。

3. 停電に関してその他

- 携帯電話の通信サービスへの影響はございません。
- 期間中、本サイトへはアクセスできなくなりますので、ご了承ください。
- ユーザーズオフィスは7月16日(火)~19日(金) 午前9時~午後5時 通常通り、窓口を開設しております

各建屋/施設の詳細状況は、 スケジュール表(PDFファイル)にてご確認ください。

さらに、利用者向けシステムの停止、J-PARC放射線登録取扱の停止も予定されています。詳細は、下記の通りです。

4. 利用者支援システム停止について

システム保守に伴い、下記の予定で J-PARC PORTALが停止するためMLF利用実験の利用手続き、東海ドミトリー予約、実験報告書・成果の登録ができません。

なおKEK共同利用者支援システムは稼働いたしますが、この期間中は 旅費申請 ・ 宿泊申請(変更) 及び J-PARC安全教育動画視聴 ができませんのでご注意ください

[停止期間]
2024年7月13日(土) 9:00 ~ 17:00
2024年7月15日(月) 13:00 ~ 15:00
2024年7月19日(金) 18:00 ~ 2024年7月22日(月) 9:00

5. J-PARC個人線量計の発行停止について

停電に伴い、7月17日(水)~7月22日(月)の期間中、個人線量計の新規登録/発行ができません。当該期間中を開始日とする日に個人線量計を使用をご予定している方(※今年度初入構の方かどうかに、関わらず全ての方)は
7月10日(水)までに 「認定登録依頼書兼管理区域立入許可願」 及び 「J-PARC入構申込書」 の両方をユーザーズオフィスへご提出下さい

 


2024/07/04 Impact of Power Outages at J-PARC in July


Electric Outage at J-PARC & JAEA Site is scheduled on 17th Wednesday, 18th Thursday, 20th Saturday and 21st Sunday in July 2024. Tokai #1 Bldg. and Tokai Dormitory are subjected only on Sunday 21st July.

Due to above, water supply will be cut off, J-PARC Network Service; JLANair, Userlan3, GWLAN3, Eduroam and J-PARC mail system and entire phone call (PHS House phone and Wired phone) will not be available.

In addition, shut down of User Systems and J-PARC Dosimetry Officed will be close, as follows. We ask for your kind understanding and cooperation.

1. Tokai Dormitory

2. AQBRC

Due to shut down of J-PARC network service on 20th and 21st, these networks at the AQBRC building is not availble.

3. Other remarks

- Mobile phone and public pay phone are not to be affected.
- This website will be shut down during the pawer outage.
- Users Office opens from 9am to 5pm, Tuesday 16th July - Friday 19th July as usual. Note Monday 15th July is CLOSED (national holiday).

Find the full situation of each building and facility [Maintenance schedule (pdf)]


In addition, shut down of User Systems and J-PARC Dosimetry Office will be closed, as follows.

4. J-PARC User Support System shutdown

Due to maintenance work, J-PARC PORTAL is to be shut down during following period.

- July 13 2024 9:00 - 17:00(JST)
- July 15 2024 13:00 - 15:00(JST)
- July 19 2024 18:00 - July 22 2024 9:00(JST)

Procedures to visit J-PARC,reservation for dormitory and registration of experimental report and publications through J-PARC PORTAL will not be available, accordingly.

Note that KEK User Support system operates with the exceptions of applying for travel expenses and dormitory reservation and watching J-PARC safety training video.

5. J-PARC Dosimetry Office stops their service

J-PARC Dosimetry Office stops their service of issuing/changing/cancellation of dosimeter between Wednesday 17th July and Monday 22nd July.
Please make sure that users who are wishing to use a dosimeter during this shutdown period and in regardless of first-visit in FY2024 or the second are strongly requested to submit both of 'Radiation Worker Registration Form' and 'Application form to visit J-PARC' by Wednesday 10th July.